12:11 AM

Kem Kepimpinan


Well for the first time sekolah tahan sampai 3 minggu . No BKP . Uishhh . Seksa jiwa dan raga kayyy . All the time , aku homesick . Percayalah . HAHA . Macam lawak je kalau aku homesick . Muka nampak tough bukan ? Hoho . Kayy ni dikira riak takabbur . Stop merepek . So , mnggu pertama tu ada kem kepimpinan . And i was like Apahallllllll ! . Sangat malas untuk mnghadirkan diri ke kem trsebut . Padahal dkat skolah lama dlu , pantang ada kem . Smua kem aku nak join . Tp entah kenapa haritu terasa malas nak join kem tersebut . Mngkin masalah hormon berlaku . Ya . Mmg masalah hormon pun . Lately , hormon aku tak stabil . Perlu ke dalam sebulan 2-3 kali period ? Tension ! 

Nak tak nak , kau mmg kena join pun kem tu . Ye . Untuk malam tu . Aku terpaksa mengikhlaskan hati ini . Sedar bahawa diri ini bukan sahaja menjadi pemimpin di sekolah . Tapi juga kepada keluarga . And the most important is , jadi pemimpin buat diri sendiri . Boleh lah aku huha-huha sbb Diy pun join skli disebabkan dia mmegang title Penolong Ketua Kelas . Ganti kepada Ketua Kelas . Tapi aku ? Aku pegang title sbg Badar and Penolong Ketua Kelas jugak :P Ketua Kelas aku tak join pun . Derhaka bukan budak tuu ? HAHA Cehh . Adli join kem smart solat . Kem tu pun best . Aku kena pilih antara dua . Whether Kem kepimpinan or kem smart solat . Hm . Aku join kem kepimpinan . Sbb apa ? No reason for this question .

Kem bermula after Isya' . Di ruang belajar . Ye . Ruang yang padat dan panas tu . Dan BUSUK . Tapi nak tak nak , kena juga masuk melangkah ke ruang belajar yang penuh nostalgia gituuu . Ahaks . Kay . Malam tu , mcm biasa duduk . Lelaki kiri . Perempuan kanan . Based on my figure lahh . Aku ni kalau bab nak tentu kiri kanan , mmg lembab sikit . Bila smua dah berkumpul , mulalah datang senior batch 4/6 . Mcm mcm fesyen dan ragam . So malam tu mmg aku trgelak habis . Kelakar . Hilang rasa kemalasan yang pada mulanya bertamu dihati . Keihlasan datang menerpa . Cehh berbunga bagaiii kata kata ni .


Purple . Syok gila aku bantai gelakkan si Fasi . Entah apa yang kelakar pn aku tk tahu aa .


Byk lg gmbr aku tgh bantai gelakkan org tp malas nak upload disini . Nasib baik smua gmbr okay okay je . Tkde gmbr mulut tersenget ke kiri atau mngkin gmbr yang melucukan sehingga buat org lain pulak nak tibai gelakkan aku . Takde kay takde . Aku dah check .



Barisan Fasililator . Nampak je muka mcm tu tapi smua berpendidikan tinggi . Hewww . One of my Idol . Ada sorang tu . Tak ingat apa tah nama dia . Bakal jadi Pilot . 

Malam tu hanya sesi perkenalan dan pembahagian kumpulan . Aku sama group dgn Aina Zafirah , Alya , Suzie andddd siapa tah . Ramai lagi . 


Here . This is my group . Yehewww :) Those senior , her name is err Alya Farhana . Yang lagi sorang tu aku tak tahu . Teruknya aku lahaiii .

Mmg malam tu sesi perkenalan aje . Esoknya pula ada explorace andd aku excited bila dgr ada explorace . Game yang mmg aku paling suka sekali . Tapi kitorng dinasihatkan utk mncari batu kerikil . Isi batu dlm botol . Mmg tgh tgh malam nak cari batu kerikil tu . Aku pun mula mngeluh . jenuh cari di tong sampah . Tapi takde dan aku trpksa korbankan duit seringgit utk membeli air di mesin air . Hm . So , paginya tu sesi mengutip batu kerikil pun bermula . Ramai Aspuri bertenggek di tepi mncari batu . Bkn mncari tapi lebih fokus kpd mngutip . 



Gambar Aspura je aku ada . Aspuri tkde . Dlm kamera akak Fasi . Gmbr gmbr ni pun aku kutip dpd abang Fasi . Takde nya aku yg prgi sndri mnangkap gmbr dorang ni .



Warm-up sebelum bermula .


Hos sepanjang kem kepimpinan by Abang Ayim . 


Fasi lelaki .


Aspuri


Tu dia aku .





Masa ni kena cari kertas bernombor kumpulan masing masing .


Antara group saingan aku . Masing masing sama sama dapat jumpa klu trsebut .


And perjalanan pun bermula .

Disinilah kisah sedih kami bermula . Mula mula je lg kami dah salah jalan . Jalannya dah laa kemain jauh . penat kau tahu . Dan bila salah , kami terpaksa patah balik . What a sad life . Aku mmg mnanggung sakit belakang aje masa tu . Gagah mndaki bukit nun hah tinggi bebenor .


First group sampai di checkpoint yang pertama . Sadis . Group kami lettuw .



Abg Fasi yg conduct game ni . Setelah setengah jam ( mungkin ) mncari station pertama . 


Tetiba ada group lain datang . Spoil ~


Game ni lebih kurang mcm telefon rosak tapi game ni dimainkan dalam bentuk lukisan . Kau kena lukis gmbr and suruh org depan kau pulak lukis gmbr apa yang kau lukis tadi . Tapi ngek nya aku . Si Pikah lukis gmbr musang . At the same time dia berbisik . Dia kata musang tapi aku salah menafsirkannya jadi pisang . Patutlah aku pelik . Takkan gmbr pisang ada mata telinga muka bagaii . Rupannya gambar musang . Salah aku . HAHA . Lawak .


See . Ada baldi . Baru first game dah kena denda . Dan hasilnya .


Taraaaa . Rawatan muka . Asli punya . Kaw kaw dpd tanah .

Game seterusnya . Tadaaaa ~ Game yang simple tapi mmbawa maksud yang sungguh bermakna .


Diminta ketua kumpulan utk tampil ke hadapan .



Ketua kumpulan diminta utk ditutup mata . Siapa lg klau bkn si gila kuasa . Aku lahh tu ?! HAHA . Nmpk mcm aku gila kuasa . Padahal bkn aku yg nk jd ketua tp si Fasi tu suruh . What can i do . Kesat air mata japp . Hm .


Diminta utk pilih 3 org kwn yang mana seorang itu bertanggungjwab . Aku pilih Aina . Yang Jujur . Aku pilih Maisarah dan yang Amanah . I would choose Pikah Mahmood . Don't knw y tp entahlahh . Mereka kena buat apa apa nombor dihadapan aku . Andd of course aku tk nampak apa apa pun . Just said apa yang aku rasa . Tekaan pertama kata Suzie , tepat tp abg tu suruh Aina angkat tgn ke atas sikit dan ulang smula nombor yg sterusnya . Mission failed . Sorry Aina . Hehe . Next Pikah . Yeahh again . Kena . And last . mai . Maaf . Tiada kata bagimu . Hoho . 


Lalu abg tu pn explain berkaitan game trsebut . This game . Namanya Chemical Inborn . Love ths game . Abg tu kata , aku dpt teka si Pikah punya nombor bererti ada chemical inborn antara aku dan dia . Mcm mana tu ? Hooo . Entahla . Tapi yang pasti wujud sifat dlm diri aku ni yang percaya akan sikap Pikah yang amanah gituu . Ya . Aku prnah amanahkan Pikah utk jaga sayangss aku . Andd dia jaga sebaik mungkin . Nmpk tak ke-amanah-an dia disitu . Bkn bererti aku nk kata yg Aina tak brtanggungjawab dan Mai pulak tak jujur tp entahlah .


Next .


Taklimat . Sesi psikologi .



Rakus aku bukak bawang tu . Sampai tak sedar yang ada suatu prkara aku trtinggal .


Rakus bebenor budak budak ni melahap bawang . Tapi yang paling rakus adalah aku . Sedap gila smpai rasa dada ni nak pecah meletus . Pedih hidung mata tekak dada . Smua pedihhh . Sampai licin bawang tu kami kerjakan . 


Perkara yang aku trlupa td . Mngupas bawang dan kulitnya seharusnya kami buang dlm plastik smpah bukannya di atas jalan tar dan itulah hasilnya . Huwaaaa . Buruk nya muka aku lahaiii .




Smua kena . Tapi aku dan Alya , Abang Ayim yg sedia rela mncorakkan muka kami . Yang lain lain contengan sendiri . Jealous ohh . Smpai dkat aku kena satu muka . Sampai masuk dlm mulut . Hbis wrna pink gigi aku .


Next .




You need to answer all the question . Soalan smua senang cuma aku je yg gabra . Lupa itu ini . Memalukan betul . Sangat malu . HAHA .




Next .





Masa ni ketua sgt berperanan utk mmberi arahan tp aku tahu . Aku bkn ketua yg baik . So , aku tk conduct utk mmberi arahan kpd si buta ni . Hm .





Masa ni , rasa down sgt sgt . Sbb . Terasa mcm ketua yg laissez-faire . Oh men . Hate u girl !


Game radio rosak . Group kami berjaya . Tapi sbelum tu , aku diminta utk mnyenaraikan nama nama perdana menteri . Gila aa . Aku mmg tak hafal tahu tak !



This game . nk tgk korang . Mcm mana korang serahkan tanggungjawab kpd org bawahan . Adakah elok atau tidak . Yeahh . Aku teruk . Again . Hm .



Lps tu , abg Fasi suruh posing . Buat muka pling gedik skli . Ohh ini gedik .


Tapi yang ni natural beauty punya gedik diaaaaa . HAHA . Lg lagi aku yang muka buruk nak mati . Ada abg fasi tu ckp muka aku blushing . Sepak kanggg .


Game makan cacing . Euwww group kami tak kena buat . Sbb masa tak ckup . Alhamdulillah . 


Tapi someone said to me :

" Korang tak buat ? Apa lahh . Group kitorng , smua station buat ."

Kisah pulak aku kau buat smua ke tak . Aku bg flying kick kang bru tahu . Nasib baiklah masa tu boleh bersabar lagi . Kalau tak . Sumbat cacing masuk bontot kau kangggg !


Rakusnya Hasina .



Part ni paling kesian . Dorang kena tutup mata kecuali ketua . Tapi ketua kena ikat tangan pulak .



My groups . Bising gila . Dh laa kami last skli .


U know what masa ni . Dorang tak habis hbis tnya dh smpai ke belum tangga . Rimas aku . Dh laa masa ni , pnggang aku , dah rasa mcm nak patah dua . Dgn tulang blkng rasa mcm nk terbelah . Pastu tetiba fasi kata yang Haja dh pengsan bagaii . Aku dh tertahan tahan gelak dah sbb kelakar sgt masa nii .


Sad life . Ambil makanan . Kena ttup mata pulak .



Makan punn wehh . Aku dh laa tk reti nak bg arahan mcm mana dkat dorang . Nk kena ambil nasi bagai . mmg sgt susah . Dgn tgn terikat nya . Aku pikir aku lahh paling bahagia . Sbb yang lain mata kena tutup andd of course tk dpt teka makanan apa kann . Tapi tak .


Sungguh terseksa . Aku tak dpt nikmati saat saat makan lauk kegemaran aku masa tu . hm . Suzie suap aku .  Dia asyik tanya dah habis atau belum nasi yg ada dlm pinggan aku tu . Aku jawab belum . 3 kali dia tnya . padahal ada byk lg nasi dlm pnggan aku . Hm . Last last aku ckp dah habis . Padahal tk habis lg . Aku lapar lagi masa tu .




Kesian kan . Mcm manalah perasaan org buta dan takda tangan tuu . hm .





Denda utk lelaki .



Yes . Mnyanyi . Lagu dia best tp susah .



Penat kann . Masa ni bru lps hbis explorace . Aku pun dkat tepi dah tersadai melayan mata .



Macam macam kerenah .



Pehal dah muka aku .


Time ni . 


Smua diminta utk berdiri diatas kertas msing msing .


Mcm mcm planning .


My groups . Again . Muka minta kaki .


Masa akak ni nak tarik , boleh pulak dia raba raba kaki aku . Mnjeritlah aku . Ingatkan siapa yg touch .


Smpai mcm tu skli kauuu .


Aspura .


Aspuri


My groups again . Hoho .


Pun groups aku jugak . HAHA .


Again . Masa ni , urat kaki tegang habiss . Dh laa masa malam tu kaki aku cramp . 


Tggu masa je ni . 


Yeah . 1 2 ..


3 . Jatuh . Aku yg mulakan . Sbb kaki sakit . Injured .


Aku mnangis . Urat tegang . Belakang aku sakit . Pinggang sakit sbb tetiba Tikah naik atas aku . Dan aku menjerit . Wohooooo . Tulang rasa mcm nak patah ehh . Kau tgk , dia watlek lg dduk atas aku . Mana tak sakitnya . Kaki aku mmg dah terdampar tepi . Akak tu pegang dan aku mnjerit .


Pagi yang seterusnya .


Perlawanan yang kena nanyi goreng pisag goreng pisang tu .




Team Aspura .


Suka ni .


Bagi bagi bagi ambil bagi .
Hanya kami , yang tahu mcm mana nk main game ni .








Penutup . The end .




Miss You Much .

P/s : Happy Birthday Tiqet . Anddd Happy Incoming Birthday Tacha . 

Assalamualaikum







No comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 I dream'd in a dream , Blogger